[hfcm id="5"]

Som følge af Coronakrisen må den nye kåring ’Årets SMV’ vente på sin debut. Den første kåring vil i stedet blive afholdt i foråret 2021.

Regeringen fraråder større forsamlinger, og menneskene ude i de små og mellemstore virksomheder knokler for at holde gang i driften. Derfor finder Årets SMV det ikke forsvarligt at gennemføre årets kåring. Kåringen skulle have fundet sted for første gang den 4. juni 2020, men bliver nu udskudt til foråret 2021.

 

SMV’erne fortjener en hyldest

Årets SMV vil sætte større fokus på ildsjælene i de danske små og mellemstore virksomheder. Et segment der ikke modtager den opmærksomhed, det fortjener i den offentlige debat. Det nye initiativ var kommet imponerende fra start, og arrangørerne bag ærgrer sig over omstændighederne.

”Det er selvfølgelig med stor ærgrelse, at vi må udskyde kåringen. Er der nogen, der bør hyldes i disse tider, er det netop SMV’erne, så vi ser frem mod 2021, hvor vi vil tage revanche og give de her ildsjæle den opmærksomhed, de fortjener,” siger Henrik Nielsen, direktør i ASNET Board og initiativtager til Årets SMV.

 

Årets SMV har modtaget stor opbakning

Årets SMV er netop blevet lanceret i foråret 2020, og er på den korte tid kommet utroligt godt fra land.

”Vi har allerede på den korte tid, vi har været i gang i år mødt en overvældende stor interesse og modtaget mange indstillinger til vores tre kåringer. Vi ærgrer os, men ser samtidig frem mod en ambitiøs gennemførsel af Årets SMV i 2021,” fortæller Ane Buch, der er adm. direktør i SMVdanmark.

Siden den spæde start har initiativet mødt stor opbakning fra erhvervslivet. Bag kåringen står de to nonprofitorganisationer, ASNET Board og SMVdanmark, men gennemførslen af Årets SMV vil ikke være mulig uden de mange samarbejdspartnere, der bakker op. Særligt kåringens to Premium partnere, Jyske Bank og DAHL Advokatfirma, har hidtil ydet et stort og afgørende bidrag til Årets SMV.

”Vi vil gerne sige en stor tak til vores Premium partnere og andre samarbejdspartnere, der har udvist en enorm opbakning til vores initiativ. Vi arbejder videre, så vi kan vende tilbage og gennemføre et fantastisk event til næste forår, hvor vi håber, at den store opbakning vil fortsætte” siger Henrik Nielsen afslutningsvist.

Foruden de to Premium partnere takker Årets SMV de tre partnere, Mascot Workwear, Industri Udvikling og Den Sociale Kapitalfond samt de tre sponsorer, BetterBoard, SIGNAfilm og Itch Marketing for deres støtte. Derudover sender vi en stor tak til de fem jurymedlemmer, alle dem, der har indstillet kandidater til kåringerne og alle andre, der indtil videre har bidraget til Årets SMV.

 

Yderligere information

For yderligere information kan du kontakte Årets SMV her.